Never stop sharing

publicerat i Vardagligt;
Jag tror att en viktig grej i livet är att ha mål, man måste ha något att leva efter och sträva mot. Sen ska man självklart inte stirra sig blind på sina ord utan leva massor därimellan. Jag har kortsiktiga och långsiktiga mål, men det bästa av allt är att ens mål tar aldrig slut. Förhoppningsvis slår dem in och du får nya mål. Jag tänkte berätta lite om mina som jag valt att lägga lite mer fokus på nu.

Alltid resa Aldrig sluta - Jag älskar att resa, jag och min man har besökt otroligt många länder ihop. Iår har vi fått äran att besöka 6 olika länder tillsammans. Detta är ett mål som sträcker sig över hela livet för mig, man kanske inte alltid har tid att åka till 6 olika länder varje år, men kanske iallafall en resa? Min strävan är att alltid ha tid, råd och lust till att besöka något nytt.
Bjuda in till mer socialt hemma - Jag är ju en riktig bak-mamma, älskar att baka, laga mat, duka fint, dekorera. Nu har vi ett hus och ett stort kökbord, jag måste ta vara på det mer.
Mindre godis - Att äta godis ungefär varannan dag det håller liksom inte, jag måste försöka begränsa det till helgerna, dels för mina tänder men också för min hälsa.
Läsa en bok oftare - Jag som älskar att läsa, jag älskar att gå i bokaffärer och köpa nya böcker och inspireras. Jag förstår inte varför jag jämt sätter mig framför tvn nu förtiden när jag ska slappna av istället för i fotöljen med en bok och en kanna te? Nej nu blir det skärpning.
Skaffa körkort - Jag måste ta tag i detta nu, vi har köpt en ny fin Volvo, vi bor ute på "landet" jag måste kunna ta mig vart jag vill och när jag vill utan mannens hjälp hela tiden. Nu jävlar måste rädslan för kopplingen släppa alltså, dom flesta har den ju i början och den försvinner!!
Mer vardagslyx - Alltså, ta ett bad, lägg en ansiktsmask, ät lite dyr god ost..gör någonting som du tror att du inte har tid med men du har. Man har alltid tid, man prioriterar bara fel.
Äta mera vegetariskt - Det går sakta men säkert framåt på den punkten, ofta när vi är ute och äter kan jag välja ett vegetariskt alternativ före kött eller kyckling. Men det måste bli mer, jag känner mig lycklig av att äta grönt.
Skriva en bok - Min never ending dream, har så länge jag kan minnas drömt om att få bli författare. Om bara så för en bok som kanske inte ens blir bästsäljare. Utan bara hålla i min egen bok. Jag måste hitta orken, tiden och inspirationen till att sitta ner och försvinna in i mig själv.
Börja med Yoga - Jag testade det lite för flera år sedan, gillade det inte. Men jag tror att jag är i ett helt annat stadie nu, jag tror att jag behöver Yoga i mitt liv just nu. Så enkelt är det med de.
Göra något nytt i karriären - Jag måste byta inriktning, jag har jobbat inom samma yrke i flera år jag känner ingen utveckling eller samma glädje längre.
Bilda familj - Denna vet jag inte hur långsiktig den är, det händer ju inte iår iallafall. Kanske inte nästa år heller. Men jag börjar känna att jag vill ha en familj, minst 2 barn och vara en bra mysig mamma med en fin familj att fira alla högtider med.
Mer promenader - Jag är kass på promenader. Jag tycker det är jätte skönt men man kommer ju aldrig ut på de. Antingen "blåser det för mycket" eller "det är för kallt" eller "jag tror det regnar". Flera promenader i veckan tack, iallafall 2-3 st.

Kommentera inlägget här :